~~Pembaca Yang Setia~~

Saturday, June 8, 2013

Hilang Nikmat

Assalammualaikum

Dulu, semasa mula-mula mengenal dunia internet. aku rasa dunia ini sangat menghiburkan. aku asyik dalamnya hingga kadang kala terleka pada yang ada di depan mata. Sungguh.

Kini, semua nikmat tu hampir hilang.

Lenyap sedikit demi sedikit.

Semakin aku menyelam dunia alam maya dan hanyut dalamnya, makin aku sesat dan diriku lemas dalam dunia yang tiada noktah ini.

walau terasa begitu luas, keinginan untuk meneroka telah hampir mati.

entah ke mana lagi hendak ku tuju, aku sendiri buntu.

apa yang tidak aku cuba?

friendster - zaman study
facebook - bermula saat zaman bekerja dan kini aku rasa fb sgtlah teramat bosan
game fb - dah berlalu zaman main game tu
blogging - hingga kini walau dah kuncup smgt
twitter - tapi sgt sendu dan bosan di situ
forum - bila ade geng, baru seronok. tak ada geng, meroyan sorg2
youtube - dah tak tau nk tgk vid apa

sejak mengenal android pula...

instagram - baru berjinak, ini saja yg mengujakan aku waktu ni
wechat - sonok cuma bila ada kawan
wassap - dah bosan

ya Allah, serius aku dah bosan. nampaknya aku sudah terlalu lama menghadap alam maya ni sampai aku sendiri sudah tidak tahu hendak buat apa.

serius aku rasa BOSAN.

hahaha. just mumbling bubling. kbai. kih3

2 comments:

Husna said...

instagram je yang best so far.. hahahaha fb dah suam2 kuku

ajax85 said...

fb dah xminat pun nak main..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails