~~Pembaca Yang Setia~~

Wednesday, February 10, 2010

Pembisik Hantu~~~~~



Salam...
tinggal beberapa minit sebelum tamat waktu kerja aku..time ni gak aku teringat pasal cerita Ghost Whisperer... i really love this drama...but aku sedey sbb baru2 ni Jim mati. smpaikan aku nangis tak berenti.. mlm2 nk tido pn air mata aku terus mengalir, then masa die xmo cross-over sbb nk terus ada dkt dgn isteri dia pun aku terharu sgt smpai mengalir air mata aku..... tp last2 die masuk ke badan orang lain semata-mata untuk bersama isteri die..
cinta sejati tu sungguh indah kn? kalaulah kita terlalu menyayangi insan tu, pasti kita pn akan buat perkara yang sama kalu bley.aku cerita ni pun aku rasa sedih sgt mengenangkan cinta Jim yang terlalu tinggi buat melinda. aku pn rasa kalu aku mati n bley masuk dlm badan org lain semata-mata utk bersama family aku, aku sanggup. tapi itu sume xmungkin jadi kenyataan. n sbgai seorang Islam, kita harus percaya akan kehidupan selepas mati. cuma kita tak tahu bila mati akan menjemput kita, tiada peluang kedua lagi untuk kita memperbaiki diri kita.
jadi sbgai seorang hamba Allah yang lemah, aku doakn kita semua sentiasa berada di landasan yang benar dan menjadi insan yan gbertakwa. mati tak pernah kenal usia. selagi ada hayat, patuhilah segala suruhan Allah dan jauhi laranganNya. aku menyeru semua kwn2 ku jgnlah tinggalkan solat 5 waktu. perkara ni tiang agama dan paling penting membezakan kita dengan kafir. tapi byk org memandang mende ni remeh. mereka berbuat baik tapi jarang menunaikan solat sedangkan solatlah perkara pertama yg akan ditanya di akhirat kelak.
smoga kita sama2 perbetul diri. biasakan yang betul dan perbetulkn yang biasa..wassalam~~~~~~

No comments:

Related Posts with Thumbnails