~~Pembaca Yang Setia~~

Tuesday, February 14, 2012

Sambungan, TRIP Jalan2 PENANG.

Assalammualaikum semua!

sebelum citer trip AK ni bertambah basi, baik AK up entry cepat-cepat. haha. ok awas lagi, entry ni byk gmbr hehe.

untuk entry sebelum ni, KLIK SINI eh. hehe.

keesokkan harinya, which is hari Isnin, kami bangun pagi-pagi, terus menuju ke Bukit Bendera. mula-mula plan nak bertolak sebelum Subuh, subuh kt jalan je. tp biasalah, bila dh dpt bantal, tersasar gak plan tu. haahahah. last-last pukul 9 baru sampai di Bukit Bendera.

tunggu punya tunggu, last-last dapat naik tren. tapi punyalah disumbat org dalam tu. haah. AK pun kene berdiri je naik tu. gayat kot. haha.

laju tren tu bergerak.


Welcome to Bukit Bendera! eh Penang Hill! dalam bahasa omputihnyer. hehe.


sebelum melilau, mari menjamu selera dahulu. hehehe. kawan AK cakap, laksa kt atas ni sedap, tp masa AK pergi tu gerai laksa belum bukak. maka kami terjah nasi lemak sajer, kate pun sarapan. hehe. masih pagi lagi.. atas bukit pun still berkabus..

nasi lemak rm4. mahal tp berbaloi sebab sedap. hehe.
kopi aissss!
selesai makan, marilah berfotogedik! mari! hehe.







 lepas tu mari tangkap gmbr pemandangan indah pulak. weee.


ok. mmg boleh habis bateri kalau dok lama2 atas ni. ahaha. kire nak tangkap gmbo jerk.

hehehe. lepas kol 12 gitu, barulah kami turun ke tanah. eh? ke tanah rata barangkali.

lepas tu tak tahu nak ke mana, bincang2 dalam kereta, barulah buat keputusan, nak ke Toy Museum! jom!





lepas tu kan... lepas tu kann.. haha.

lepas tu bateri kamera AK kong. wakakak! dah xde gmbo dah. hahaaha.

lepas tu kami ke queensbay kot. ok AK sllu confius antara queensbay dgn gurney. hahha. main layang-layang sambil sembang di situ.

petang sikit, kami ke shopping mall (gurney @ queensbay, i'm confius!) solat kat sana, n terus menuju ke jeti, naik feri ke tanah seberang.

lepas tu terus kami pulang membawa haluan masing-masing. sobss. oh bakal merindui percutian ini. huhuhhuh.

itu saja laporan dari AK. heheeh...

tata!

5 comments:

Kakzakie said...

Kakak teringin nak bawa anak kakak tempat replika filem animasi tu... dari bulan ke bulan masuk tukar tahun asyik tak tercapai...

Pemandangan nampak cantik memang patut pun batteri kong hihi...

Salina@IbuAqil said...

AK!!!
Teringin nak bwk aqil nek Bukit Bendera..
Bestnya!!!!!!!!!
Bleh snap2 picca atas ni.. ;)

nabilah_2908 said...

cantiknya atas bukit tu...bila la sy nak sampai eh..huhu... :)

PinQib said...

AKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

esok qib akan pi tempat3 AK tunjuk tu.. cam toys museum tu semuaaaaaaaaa.. heueheheuehu.. Tak sangka.. qib akan p ngan klasmet.. adoi.. kalau kite p skali da mmeng boleh jmpaaaaaa.. TT

ainz said...

Sy banyak kali p bukit bendera..tapi tak penah masuk pulak museum patung..agak scary bila tgk patung2 gothic..huu..next time pegi,nak cari la..jom nabilah! AK jd tourist guide.. ;)

Related Posts with Thumbnails