~~Pembaca Yang Setia~~

Friday, February 3, 2012

Video Ustaz Don Daniyal yang terkesan di hatiku..

Assalammualaikum semua!

sempena Jumaat penuh barakah ni, AK nak ajak kawan2 tengok video ni.




kalau dulu mungkin AK tak terasa sgt ble dengar kata2 ustaz Don ni. tp lepas pemergian tok dan wan AK, mmg terkesan sungguh ceramah ni di hati AK. 

AK pun tak mampu nak tlg sgt, mandikan tok AK, sebab time tu dah ramai yg sukarela nak mandikan arwah. tapi MakLong AK ada dekat arwah, duduk di bahagian kepala, dan tlg lapkan muka arwah. setiap kali org jirus air di bahagian muka arwah, maklong cepat-cepat lap dan ratakan, seolah risau tok kelemasan. betapa lemah lembutnya cara maklong mandikan jenazah ibunya sebab itu adalah ibu kita sendiri.. mmg btol sgt kata ustaz Don... 

T_T

masa pengkebumian arwah wan dan tok pun, AK boleh lihat, anak2 lelaki tok dan wan, menolak tanah dengan lemah lembut. ya Allah, memang syahdu sgt masa tu. 
itulah kepentingannya kita belajar cara-cara pengurusan jenazah. moga tangan inilah yang bisa mengurus sendiri segalanya bila tiba saat itu nanti. InsyaAllah...

moga AK bisa menjadi anak yg menjadi asset ke syurga dan bukannya ke neraka. moga anak2 AK nanti juga bisa menjadi asset utk AK ke syurga, bukan neraka. amin!

Salam Jumaat buat semua..

5 comments:

Salina@IbuAqil said...

Inilah dia kelebihan seorang anak..
Beruntungnya memiliki zuriat..
Jd kepada mereka2 yg selalui menganiaya anak2 kecil..
Jgnlah jadi kejam pd diri sendiri..
Uwawawawaaaa!!
Akak rasa nak nangis.. ;'(
Take care yer & happy weekend.. ;)

nabilah_2908 said...

masih belum terlambat....

hmmm..suka dengan ayat ni.....masih belum terlambat.....

masa orang dok sibuk share video ni kt FB..sy tak tergerak pun nak tgk...

tapi bila tiba kat sini....mmg dgr sampai habis...

berikan kesedaran.....terima kasih AK share kan tentang ni.. :)

Aida Azryn said...

suka ceramah beliau! :)

PinQib said...

hoho... ustaz don ni... cara dia bercakap tu pun da bjaya sentoh jwa kita kan kan

Edy Zaidi said...

insaf...huhu

femes ustaz ni skrg kan

Related Posts with Thumbnails