~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, March 18, 2010

Adakah aku seorang yg Mengongkong?

ish...nape tetiba wat entry sedih lak aku ni... hmmm...mybe aku dipagut rase hiba yg tetiba je dtg.... aku pun susah nk terangkan cmne hal ni...tp aku rase, mybe aku ni seorang shbt yg kuat mengongkong... teman2...maafkan aku andai penah mengongkong dr kalian.. aku tidak pernah bermaksud nk rimaskn kalian dgn kata2 dan perbuatan aku, sesungguhnya aku jd begini sbb aku sygkn kalian~~
penah zmn sekolah dulu aku rapat sgn seseorang yg telah kuanggap adik sendiri, tp akhirnya dia mula menjauhkan diri, setelah lama kufikirkn mengapa dia sanggup menjauhkn diri dariku, barulah aku sedar yg die merasakn yg aku mengongkongnya, merimaskn dia...kemudian skrg, aku dpt rasakan ada seorang insan itu yg pernah menjadi teman baikku walaupun die seorang lelaki. dulu akulah tempat dia meluahkn setiap tekanannya dan masalahnya. kini di saat aku ingin bertanya khbr, die telah sepi tanpa berita. dan saat aku kembali dpt menghubunginya, dia pula tak sudi menerimaku dlm hidupnya... Ya Allah, aku tidak pernah bermaksud utk merimaskn sesiapa, tetapi mungkin inilah caranya aku untuk menunjukkan rasa sayangku pada mereka... tapi mereka tak pernah mengerti, ya, aku mungkin tersilap dlm caraku menunjukkan rasa sygku pada mereka hingga aku dianggap merimaskn..
insyaAllah, aku akn cuba ubah sikapku ini. aku takkan tonjolkn lagi kasih sayangku ini, biarlah aku pendamkn saja setiap cintaku buat shbt2ku dlm ati supaya mereka tidak merasakan yg aku merimaskn mereka, kerana terlalu mengambil berat dr mereka.... Ya Allah, adakah aku yg salah.. ya, mungkin aku salah... mmg aku yg salah!! Susahnya menjadi seorang sahabat yang baik... patutkah aku jadi sahabat yg tidak pedulikan sahabat2ku lg... Ya Allah... hibanya hatiku saat ini... hanya diriMu yg mengerti segalanya... biarlah aku simpan semua cintaku kerana mereka tak sudi menerimanya... aku mmg seorang insan yg tidak diperlukan sbgai shbt pada mereka...aku mmg seorang yg mengongkong, merimaskn dan terlalu mengambil tahu.... MAAFKAN AKU kerana aku mmg bukan seorang sahabat yg baik!!





p/s: tiada kata lg, hnya air mata...

3 comments:

dyanamastor said...

ella..namo sedey2...
siyesly, zmn skrg..kdg2 kita rs xlarat jd kwn yg baik da..sbb..bl kita buat baik, then orang tuh mcm membodoh2kan kita..mcm xmenjadi kwn yg baik pd kita..kita rs sedey...
tp ella...yg penting, ella ikhlas..krnNYA..
insyaAllah..walopon sedey, ht akan sembuh blk..
anyway..u can count on me..i'll always be ur friend..

aliesha kirana said...

mekasih dyana...dah rasa berbunga-bunga dh ni...sbb teman2 mcm dyana la wat ella xmo berenti menjadis hbt yg baik...eheeheh~~~ (^.^)

Kamil Hasan said...

kite xdpt nk puaskan hati semua org..

Related Posts with Thumbnails