~~Pembaca Yang Setia~~

Wednesday, April 13, 2011

Durian Batu Kurau!! Maveless!

Assalammualaikum semua!
Maaflah, mcm lama pulak menyepi kan.. tapi bila sehari tak update entry, rasa mcm xsenang duduk la. Hahaha... so InsyaAllah AK akan cuba kembali aktif ya.. hehehehee. AK ok je skrg ni, cuma AK hadkan sikit masa AK depan internet dan lebih fokus pada kerja.



Durian Batu Kurau? Apa tiba2 topik ni? Hahaha. Sebab kan skrg musim durian. Hahhaha.. dan durian yang terbaeekkk mestilah Durian batu Kurau! Sebab apa? Sebab AK lahir kat Batu Kurau. Hahahaha! Ada kaitan ke? Tehee...

Kampung AK memang kt Batu Kurau dan AK memang lahir di sana, so Batu Kurau memang dekaaat di hati AK. Sebabkan kampung AK tu terkenal dengan durian, maka AK membesar sebagai seorang yang hantu durian. Hahaha. Satu family AK memang gila durian. Bila sekali beli durian, semua menyerbu sakan.

Kelmarin pakcik AK balik kampung, so kami dapatlah dalam tiga biji durian Batu Kurau. Perghh! Memang mavelesss! Dah lama AK xrasa durian yg sebegini sedap, semua duriannya elok, xde lansung yg buruk @ berulat, mmg lain dr durian yg kita beli kt tepi2 jalan tu..

Ingat lagi masa zaman AK masih bersekolah, masa tu seingat AK musim durian tu jatuh musim cuti sekolah, tak pasti musim hari raya ke apa. Tapi musim tu memang jatuh musim durian... so semua ahli keluarga AK berkumpul. Memang meriahlah jadinya..


Pagi2 kaum lelaki semua naik motor sorang satu, naik ke dusun kami yang ada kt atas bukit nun. Hahah. Smpai skrg AK xpenah jejak dusun tu. hahahaah. Pastu bila kaum2 lelaki ni balik, bawak la sorang seguni durian. Apa lagi, kenduri sakan laaaa keluarga besar AK tu. heheheeh. Memang best gilalah! Nikmat gila sampai xmo berenti selagi xhabiskan semua durian. Hahaha.. tapi balik dari cuti, semua cirit birit. Hahaahah.. pulun sgt..

Memang pengalaman yang best, tapi skrg, pokok durian kt dusun tu dah tak byk buahnya... pokok durian tua, mak AK ckp masa dia kecik lagi memang dah ada pokok tu, mak AK skrg dah umur 47 tahun, jadi byglah umur pokok tu. hehehe. 

Aaahhh! Nak makan durian lagi.... 

P/s : Hari Sabtu aritu, dalam majalah tiga kot, ada tunjuk durian batu kurau, memang dorg tunjuk kampung AK. Hehehe. Bangga sekejap disitu. Lalalalaa..

11 comments:

ardinihumaira said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jeles! dni tak mamam duyan lagi hu

Prince Halilintar said...

owh..kg AK kat batu kurau ke..kg prince baru berbunga..bulan 7 t baru berbuah..ceh..bangga jap kg masuk majalah 3..prince pun bangga gak org perak..ahhahaa

Dilla Ady said...

beznye tgk durian, terliur tau..

belakang umah mil dilla lum lagi berbuah..tp kalu ade pun buahnye tak bape elok..

tp jadi la kan dari takde..merasa la durian dari pokok tanam sendiri...

nabilah_2908 said...

belah2 utara mmg dah musim durian..tapi tak di sebelh selatan...huhuhu...

sedapnya durian..!!! kt sini dah ada jual..tp masih mahal lagi...

haih...sabar...sabar.... (^_^)

psst...bestnya ada kampung macam AK...sure seronok... :)


jom ke APA KATA HATI pulak ;
BLOG REVIEW : LIFE 101

adol ihsan said...

Salam :

Aduhh.. sedap nye, saya baru merasa 2 ulas durian untuk tahun ni..

masih tak puas.. Nak sebiji boleh ?

:)

cik hani said...

waoooo...
durian..

best2...

jeles sebentar bila tgk org makan durian...

nk mkn skrg tgh demam...

Rin_Aff said...

canteknye isi durian tu...
my hubby tengah kempunan durian..

tp saya tak suke sgt..
my hubby ckp...saya org perak murtad...
durian tak suke...tempoyak ape tah lg...

NoRMa aZurA iSMaiL said...

dowhhh...tol2 menarik perhatian nih...nak kena pg carik durian nih

My Aisy said...

pergh...sangat sedap...

tengok majalah tiga ke 360 masa tu mmg meleleh air liur..

h A n Y S said...

Ya Allah! isi durian tu nampak sgt suci..sgt bersih..sgt kuning..sgt menggiurkan..sgt sedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap! *jeles*
heh heh~;p

Anonymous said...

Ass..kom.
Depa kata la ni musim durian di Kemunting dan Batu Kurau sudah bermula.Saya dengar berita ni dari kawan saya yg baru balik dari Ipoh.Saya cadang minggu depan nak pi bercuti di Taiping sambil cari durian.

Peminat durian Baling, Kedah

Related Posts with Thumbnails