~~Pembaca Yang Setia~~

Tuesday, December 27, 2011

Detik 2012 : Sekali Air Bah, Sekali Pantai Berubah...

#Detik 2012 : ini ekspressi aku dalam menunggu detik ketibaan tahun baru.

Manusia mana yang tak berubah kan? itulah fitrah manusia, sentiasa berubah, tidak statik sampai akhir hayat. macam aku, macam2 perubahan yang aku sendiri kesan dalam hidup aku tahun ni, contohnya :



  1. dulu suka warna pink lembut, sekarang aku dah mula suka warna shocking pink.
  2. dulu aku akan matchingkan semua baju bagi sepadan, dr atas ke bawah, sekrang aku lebih byk hentam kromo je.
  3. dulu mekap itu satu keperluan, sekarang bermekap itu satu pembaziran masa buat aku.
  4. dulu, lebih rela menghadap komputer dari tv, sekarang lebih rela menghadap tv dr komputer.
  5. dulu suka mengumpul beg, sekarang suka mengumpul jam.
  6. dulu setiap hari, akan tukar beg, sekarang hari2 guna beg sama sampai lunyai.

dulu... sekarang.. terlalu byk perubahan sampaikan tidak terlarat hendak mengingat. yang pasti, aku pun mmg jenis cepat berubah dan suka berubah mengikut keadaan.


kadang2 org tgk aku begini, kdg2 org lain nampak aku begitu. aku selalu berubah mengikut persekitaran aku. bila berkawan dengan geng NOKS, aku boleh cakap NOKS juga. bila bercakap dengan geng LU GUA, aku boleh bercakap bahasa LU GUA. bila bersama kawan2 yg SOPAN, aku boleh menjadi SOPAN. mungkin org akan kata, aku ini tidak tetap pendirian, tp bg aku, ia tetap diri aku yg boleh berubah bila-bila masa. salahkah?

aku tahu pada tahun mendatang, akan lebih byk perubahan yg akan trjadi pada diri aku, namun aku harapkan semoga setiap perubahan itu adalah ke arah kebaikan.

amin!

p/s : bermonolog sendiri. haha. cik Nabilah, AK mmg tgh Tuesday Blues. hehehe.

4 comments:

nabilah_2908 said...

hehe...lebih kurang la kita...

next week...sure akan kena lagi Tuesday Blues.... :)

kalau sy...erm..mudah berubah..? tak rasanya...mungkin tgh2..

macam suasana..kalau dah rasa selesa..mmg malas nak ubah pada satu2 yg baru..

tempat kerja...rasa sayang lak nak melangkah ke tempat yg baru...walaupun kt rumah tu dah mendesak suruh tukar kerja...huhu..

dari segi pemakaian..hmm..bnyk la berubah...dulu agak jahil...sekarang ni alhamdulillah..:)

ha...yg TV tu sama... :)

Rina Rossoneri said...

part berubah ikut persekitaran bila berkawan tu, sama lah...kita bukan berubah sebenarnya tapi lebih kepada kita ikut persekitaran n ikut cara kawan kita...tapi sebenarnya kita ada diri kita yang sebenar...ia akan muncul dengan best friend kita sendiri n family...x semua orang boleh statik satu personaliti je...

Kakzakie Purvit said...

Kakak dah berubah dari kurus jadi gemukkk huhu...

Dilla Ady said...

dilla? mudah berubah ke tak ye? berubah mengikut peredaran mase dan kematangan serta kesesuaian waktu kot...

dulu, suke memerap dalam bilik dari tgk tibi, skang rase bengap giler duk memerap dalam bilik lame2..

dulu, ape2 just pikir tentang diri sendiri jek, skang da kena pikir byk tentang kuarga sendiri..

kan btul, kite berubah mengikut kedewasaan kite..

Related Posts with Thumbnails