~~Pembaca Yang Setia~~

Wednesday, May 5, 2010

Bahasa Shortform (Bhsa SMS) telah menjejaskan karier aku!!

Salam...
wah...ayat mcm karier besar je kn..haha... herm... cmne nk citer ye... ok la..aku mulakan la cite ni.. kalu sesape yg blom tahu.... kwn2 aku msti tau nye... tp pembaca lain mybe xtau..hehe..
alamak..dh melalut kelaut lg... cita2 aku skrg ialah nk menjadi sorg penulis yg berjaya... ecececeeee.... hehe... sejak dari aku skolah menengah lagi aku dh tanamkn hasrat ni... satu hari nnti aku nk jd sorg penulis novel yg dikenali..mcm Norhayati Berahim, Hanni Ramsul, Damya Hanna..sekadar menyebut beberapa nama.


feveret book...

tp idola dlm penulisan aku yg sbnrnye ialah Habiburrahman El Shirazy.. hehe...sbb aku skekan penulisan ber genre islamik.. utk membaca karya2 penulisan aku sblm ni sila klik cni. eh smpt pomot..haha..

tp aku gak ske genre lawak2 n romantik...tp blm penah wat lagi..lgpun komen2 dr pembaca penulisan aku ckp, yg aku seswai dgn penulisan genre islamik..so aku teruskn dulu... cuma kalu kdg2 aku terasa nk meraban merapu jiwang karat, baru aku tukar genre skli skla... hehe..

alamak kelaut dari tajuk... ok la... sbnrnye nk ngomel skit... ble dlm arena FB maupun YM maupun Blogging, kita semua asyik menggunakn bhsa sotfom... akhirnya aku dpt merasakan akibatnya.. setiap kali aku mula menulis cerita baru..msti laju je aku akan menaip dlm sotfom... pastu terpaksa padam balik n guna ayat betul. kdg2 aku rase susah nk btolkn ayat hehee... cm sllu kita gunakan X utk tidak... laju je jari aku nk menekan huruf X tiap kali aku nk wat ayat tidak @ tak... hmm... dh melarat virus sotfom ni... adoyai..

kene tegakkan bahasa kebangsaan... at least sekurang-kurangnya dengan menulis karya bolehlah aku menggunakan bahasa yang betul dan panjang.. tiada lagi singkatan.. hehe... oh panjang betol jdnya bila gunakan ayat baku..

ok xleh blah..stop kt cni... sotfom mmg mmudahkn...cuma sbgai penulis yg baru nk masuk arena penulisan, mmg asyik tersasul guna sotfom. mmg xleh guna sotfom dlm menulis karya kecuali lah karya itu sngat santai n boleh diterima pembaca.

ok, chow... sedang menulis..jgn kaco...syuh2...hehe..
karya terbaru dalam proses... cerpen je pun..hehe~~~(^.^)

4 comments:

cik EPAL said...

tak pernah lagi baca cerita ayat ayat cinta tu. tengok cerita pernah. tapi macam best je novel tu :)

Kie-yu said...

sangat bahaya tau virus ni. lagi2 kpd bdk2 yg nk amek spm. hehe.

aliesha kirana said...

cik epal~ hehe...rase kalu bace novel lg dpt menghayati cerita... sy baca novel dl bru tgk filem die..hehe...

kie-yu~ btol2... mase jwb exam SPA hr tu pn tersasul gak mase jwb soklan esei Bm hahaha~~

Anonymous said...

Just want to say what a great blog you got here!
I've been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

Thumbs up, and keep it going!

Cheers
Christian, iwspo.net

Related Posts with Thumbnails