~~Pembaca Yang Setia~~

Wednesday, May 12, 2010

10 Best Foods around UMT yg aku xleh lupa...

salam..hehe...
n3 sebelum ni aku penah citer psl perkara yg aku xleh lupa pasal UMT kn? heheeh... hr ni meh aku citerkan lak 10 makanan2 n minuman yg aku xleh lupa n aku rindu utk merasainya semula... wuwu... rindu sgt!
1. coconut shake
ok..coconut shake ni sllu byk jual kt pasar mlm area UMT tu..tp yg pling best ialah kt NR Cafe... ade lg xtau cafe tu... tp cafe tu sgt best...damai..


2. Air Buah especially air buah honeydew susu... waahhh!!! terangkat!


gmbr cm kt hotel mane ntah..haha... tp yg sllu aku beli kt depan asrama je... hehe... murah sgt.. rm1 satu..skrg xtau la cmne~~
3. keropok lekor esp.losong...

hehe... mmg la kt cni pn ade kropok lekor, tp nk yg ori kene la cari kt ganu.. aku sgt suke keropok losong..ape bezanya ngan keropok biase? keropok losong lebih byk rase ikan dan lembut bile digigit...xliat..hehe...

4. Nasi Ayam makcik depan asrama..
 

hehe..mmg sume tmpt ade jual nasi ayam..tp yg bestnye nasi ayam ni ialah sgt murah..rm3 jer.. n ayam die sgt byk.. kalu mkn perut mesti full..n mulalah ngantuk~~~
 
5.Satay Ikan
 

hehe...sllu penjual sate ikan akan dtg dgn moto... sate ni sgt murah.. 1cucuk 10sen..so bygla kalu beli rm1 dh dpt 10 cucuk..haha...sedap2...
 
6. Telur Bistik..
 

ok, aku sllu mkn telur bistik kt kedai abg kustem... n kedai pe ntah xingt, dkt2 area Kasut You tu..hehe...tp mmg lain dr lain..sedap giler!!!
 
7. Kuew Teow Kungfu
 

aku sllu mkn kt taman maidam, sebelah taman desa perwira, tempat aku sewa dl..sgt sedap kalu mkn panas2..
 
8. Satar..
 

aku jatuh cinta pada satar saat kali pertama merasai nikmatnye.. ble duduk kt ganu, mmg aku telah jd penggemar ikan.. hehe...
 
9. Nasi Kerabu
 

kawasan pantai timur mmg xleh dipisahkan dengan nasi kerabu.. aku sllu beli kt pasar malam.. lagi best kalu letak solok lada, bawang jeruk, telur masin, daging bakar, ayam bakar... aish..meleleh air liur..haha
 
10. lastly, semestinya feveret aku kalu pegi cafe FST... Masak Lemak Tempoyak Ikan Patin.
auw.... telan air liur...
 
ahhh...terliur.....
 


hah..indahnya kenangan saat mkn n minum mende2 di atas..hoho... ingatanku terbang ke terengganu saat ini...

p/s: UMT itu Universiti Malaysia Terengganu.. dulu Kustem..



No comments:

Related Posts with Thumbnails