~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, May 13, 2010

Yes! Berjaya Ke Separuh Akhir Piala Thomas!

Salam..
hehe...hari ni aku gumbira sgt... mengapa? sbb smlm kita menang suku akhir Piala Thomas! yes!!!!!
hehe... aku dh melekat di kaca tv dr kol 6.30 lepas balik keje... xsmpt tgk Datuk Lee Chong Wei main lwn Hoeg Gade, tp aku xrisaukn beliau sbb beliau dh teror, beliau menang 21-17, 21-17 ...
Datuk Lee Chong Wei

then Koo Kien Keat/Tan Boon Heong lawan Carsten Mogensen/Mathias Boe, aku xconcentrate sgt. tp ble tau dorg menang mmg best...hehe...21-17, 21-19.

Koo Kien Keat/Tan Boon Heong



start Wong Choong Hann lwn Jan O Jorgensen, aku concentrate skit... walopun Choong Hann kalah, aku respect cara dia main yg sgt bersungguh sampai bawak ke set penentuan.. dia kalah secara bermaruah.... aku respect... 22-20, 16-21, 21-18

Wong Choong Hann

then, ble Mohd Zakry Abdul Latif/Hoon Thien How lwn Lars Paaske/Jonas Rasmussen, aku bg sepenuh tumpuan..haha.. walopun kalah pada psgn denmark, tp pasangan bidan terjun ni menampilkn corak permainan yg terbaik, mase 1st set dorg menang 26-24, saingan sgt sengit.. walopun bersaing dgn pasukan yg sgt berpengalaman...then mase set ke2, nmpk goyah skit keserasian dorg smpai kalah 12-21, then last set, dorg kejar dgn bersungguh..walopun still kalah, aku puji smgt dorg walopun gandingan dorg sgt baru dlm arena badminton ni..dorg kalah 18-21... tp smgt dorg sgt aku puji...

Mohd Zakry Abdul Latif/Hoon Thien How


last sekali, wira kita Muhd Hafiz Hashim lwn Joachim Persson, telah menang denga bergaya... dia main dgn besungguh n penuh taktik walopun lembut... xmcm kelmarin mase lawan jepun..nmpk kurg bersungguh..tp hari ni Hafiz lebih bersedia... Hafiz menang 21-12, 21-10..

Muhd Hafiz Hashim

Separuh Akhir ni, kita akan melawan gergasi Badminton, China... pastinya pertemuan Datuk Lee Chong Wei dgn Lin Dan bakal menjadi hangat..hehe.. aku berharap malaysia mampu buat kejutan n mara ke akhir.. tp kalu xberjaya pun, aku hrp mereka mampu bermain dgn bersemangat..mcm semalam.. go Malaysia!! Malaysia Boleh! semangat 1 Malaysia!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails