~~Pembaca Yang Setia~~

Tuesday, July 13, 2010

Pengalaman menaiki bas ekspress~

Salam...

bas ekspress kesayanganku..ahaks..

ceh, tajuk mcm soklan karangan drjah 6 lak.. hehe... td mase ak cuba utk tido dlm ofis yg berecon ni keseorangan (sbb ak xkuar rehat..pose..), ak teringat kembali pngalamn ak naik bas ekspress dulu2.. hehe... rase mcm dlm bas je tadi.. hehe..
ni bkn pglmn yg biase2 je ok... hehe.. ni pnglman dlm bas ekspress slme 9 jam.. hehe.. perjalanan dari Kuala Terengganu ke Butterworth, Pulau Pinang. hehe.. mase tu ak masih menuntut di Universiti Malaysia Terengganu...
pengalaman pertama ak yg daif sal bas ekspress ni lucu gak ble diingat balik... mmg xtau pe... ak penah nek bas ekspress pn sllu dekat2 je... bworth-taiping kalu balik kg, tu pun dh jrg sgt nek bas... sllu balik nek keta jer... hehe... ble 1st time kene lalui pnglmn 9 jam dlm bas ekspress, baru ak tau cmne rasenye.. haha...
mase 1st time, ak nek bas, tau x, ak xbwk sweater ok.. haha.. hambik ko... mmg sgt jakun.. slme ni penah nek bas ekspress dlm 2 jam je, sejuk pn leh tahan.. tp cuba la korg byg pnglmn nek bas ekspress slme 9 jam di waktu malam.. pergh, mmg beku dh ak mase tu.. haha.. giler x? dh le ak dpt seat last skli.. haha.. dh mcm tunggang kuda dh ak rase, nak boleh tido jauh skli, menggigil tahan sejuk...
kendian pnglmn pas2 tu, ak dh pndai bwk sweater, haha.. tp ade satu mslh lain timbul.. korang tau x, ak travel dr kt ke penang sorg2.. xde geng (baca : teman) sbb kbykn kwn2 ak sume dr pantai timur, kalu yg utara pn kt kedah, xde yg penang.. so ak sllu sorg2 jer... ble dh sejuk2 mesti rase nk buang air kn.. hehe..
 tp masalahnye kt cni.. cube korg bygkn, dr ganu ke penang, bkn lalu highway ok, so xde lah r&r yg toiletnye cantik cam rumah rasenktidodlmtu tu~~ yg ade cuma toilet kt kedai2 mkn, so bas ekpress akn behenti kt mana2 kedai mkn dlm stgh jam... so watle ape yg kalian mau buat.. haha.. tp sbbkn ak ni xde geng, prasaan takut tu ttp ade, utk pegi toilet sorg2.... tmbh2 lak toilet tu cm melepas batuk di tangga..haha... phm x? yg buat asal siap je... dinding takat bersimen, gayung tu kadang2 cuma sebesar cawan.. mcm2 la jenis... huhu..
ak ni lak, jenis ble skli dh buang air, mesti rase nk buang air lagi.. jd sbb bas dh xberenti dh pastu.. mmg merana la ak.. haha.. so akhirnya ak wat keputusan.. sblm nek bas ekspress stiap kali balik kampung, ak pegi toilet siap2, n xminum walau setitik air mase dlm bas... haha... cara ak berjaya tp ak  kehausan sepanjang mlm.. haha...
satu lg masalah ak ni.. hehe.. ak xreti sgt2 utk tido dlm bas, jenis ak cuma leh tdo atas katil n baring.. haha.. ble try nk tdo duduk ni, mmg xjadi.. xleh tido lnsung... huhu.. lelap pn 5 minit terjaga pastu tido jap jaga.. xfeeling lnsung tdo..haha... cuma kalu siangnye tu ak letih sgt, baru ak leh tido dlm bas.. huhu...
ak tau mesti yg ramai yg pkai cantik2 ble nk balik lg, ak seyesly, sgt serabai.. haha.. ak pkai sluar tracksuit, baju tshirt n tudung.. dh siap.. smpai akak ak yg dtg jemput ak 1st time ak balik kg dr ganu ckp, "otainye nek bas pakai cmtu".. cm hampeh je kn.. haha.. tp sbb dok dlm bas nk tdo je, watpe pkai lawa2 kn.. smpai pn pagi2 buta...hahaahah.. xde mase ak nk bersolek lama2, buang karan.. hahaahah~
errr... cm pnjg je entry kali ni.. hehe.. ok c u later.. hehe~

4 comments:

Hizami Rahim said...

haha.
macam2.
sediakan botol sebelum terkucil.
adeh.
:D

aliesha kirana said...

cet... hampeh tol cikgu zami.. hahaha... i gadis yg sopan yer..hahahaha

velasrizal said...

mmg sadis bagi yg x tahan tu huhu...

Sandwich Dalam Tin ?

aliesha kirana said...

btol2..hahaaa...tp dh bjaya tahan..haaha

Related Posts with Thumbnails