~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, January 19, 2012

Terkenang, Misteri di Rumah Sewa...

Assalammualaikum semua.

kisah ni berlaku masa AK duduk rumah sewa dulu. hehe. kisah misteri la jugak.

dulu, masa tahun kedua di uni, AK sewa rumah je sebab hostel khas utk budak2 baru n aktif je. so AK n kawan AK srmai 7 org kesemuanya kalau xsalah, sewa la satu umah ni. kt umah ni xde pape jadi. tp sebab jauh dr kampus, masuk sem 4 kami pindah lagi. kali ni ke umah sewa yg lebih dekat dengan kampus.

kat umah ni la. ada perkara pelik jadi.

selalunya kes hilang barang la. contoh.
ini contoh kotak tu.

kawan AK, AK gelar sbgai A la, letak 1 cd kt dalam kotak file. lepas tu sorg kawan AK, si B nak pinjam cd tu, so A soh la amik kt kotak tu. cari punya cari. xde.

si A pelik la, sbb dia yakin dia letak  tp dia anggap dia salah letak. xpelah.

lepas tu bberapa hari kemudian, AK belek kotak tu. nah! terletak elok je cd tu kt dalam tu. si A pelik. dia cakap dia mmg dia cari habis dlm kotak tu. xde!

AK pun cakap, mungkin ada jin tumpang pinjam kot. keh3.

ok sempat buat lawak lak.

lepas tu kan.. jeng jeng jeng..

pada satu hari, AK ada presentation hari tu. so dr malam lg AK dah sedia apa nak bawak. dah susun elok2 semua buku.

ini cth buku latihan AK

pastu pagi tu pun, check lagi buku-buku tu semua. mmg ade.

lepas dah siap, AK nak bawak buku tu, tup2 satu buku, jenis buku latihan yg AK catit nota dalam tu, HILANG! AK cari2 mmg xde. padahal AK ingt sgt, buku tu, AK letak no 2 dari atas. AK ingat!!

AK tnye la kawan2. ada siapa ambik tak. mmg xde!

aaa! dah lee apa yg AK nak bentang ada dalam tu.

terpaksalah AK tawakal, pergi jugak. dan bentang apa yang termampu.

selang beberapa hari kemudian..

masa AK nak capai Yasin kt atas almari, tiba-tiba AK jumpa buku latihan tu, celah2 yasin dan Al-Quran. 

berderau darah masa tu.... pelik sangat.

AK tanya lagi budak2 umah, siapa yg buat naya kat AK tu. mmg xde sape ngaku. dan AK yakin yang mmg dorg tak tipu.
so, AK buat kesimpulan. mgkin ada jin dalam rumah tu. wallahu alam.

misteri tak? misteri tak?? hehehe.

kalau ade kawan2 seumah AK bace entry ni, mgkin dia ingat gak kot. hehe.

6 comments:

nabilah_2908 said...

Jin main sorok2 barang eh...

menda2 lain dia tak ganggu kan..? kira ok la tu...nakal sikit2 je.. :)

Ardini Humaira said...

Dni pernah n slalu alami perkara mcm ni masa duk rumah mala b4 berpindah rumah famly yg sekarang tu. Asal nak guna barang tu, xde kat tmpt tu. Tapi bila xnak guna, tgk2 ada terletak je tempat yg sama. Yg paling haru, masa form 5, esok paper add math.. Nak revision.. Buku tu satu2 nya dni tls byk benda.. Tp cari xjumpa. Siap suh abah umi geledah bilik n perhatikan rak. Mmg xde. Bgn pagi esok nk p exam, ada di rak tu je! Huhu

Kakzakie said...

Nasib baik tak tinggal lama. Kalau kakak memang takut AK...

ainz said...

ish...mungkin 'dia' pun nak study..tu yang pinjam buku AK jap..pastu pulang balik..takpe..jangan sampai dia muncul, sudah..

makcik sy suke ikan laga dlu..pagi2 bila dia datang ofis, tgk ade cermin kat akuarium dia..ish..'dia' memang suka main2..seram gak kadang2

Salina@IbuAqil said...

Jin tu nak bergurau senda lah tu.. Nsb dia sorok barang je kalo tuannya dia sorok lg nayer AK oiiii.. Gerun akak eh.. ;)

naj far's said...

elaa....aku la slh sorg hosmet mung tu..hehe..mmg la kan ela..then ade lg stu due cite mirip mcm tu...seram jgk igt blik eh.eeee....wallahualam..

Related Posts with Thumbnails