~~Pembaca Yang Setia~~

Friday, June 4, 2010

~Kisah Sandal Dan Selipar Jamban~

Tadi terbaca post ini dr blog Epilog Sebuah Perjalanan milik saudara Zulfadzly...
mulalah teringat satu pengalaman aku yang masih segar dlm ingtn..hahaha... ble teringat je terus muka aku merah sbb masih rase malu...teheeeeeeee~~~
kisahnya camni yer, dlm tahun lepas...
satu petang yg sunyi..cheeh..xde sunyinye... aku turun dr ofis utk keluar rehat... niat nk solat jer kt sekolah area ofis tu..kt ofis aku xde bilik solat, lagipun kompeni cina... hehe... then jln la turun dgn konfiden nye... mase turun tu ade la beberapa org kt bawah, tgh beli n mkn rojak dr apek tepi ofis aku tu.. ok, abaikan.. aku jln je dgn slmbe walopun aku perasan dorg tgk aku smbil gelak2...pelik..kata hatiku sendiri...
sambil jalan aku tgk la kt tingkap kaca pejabat2 kt bawah tu yg tinted, so mcm cermin la kn, aku belek la diri aku kt cermin tu, xde pe pun... pastu rase yakin xde pe..aku jalan lgi... tetiba baru aku perasan... cm berat je sebelah kaki aku...
perlahan aku menjengok kakiku...


what!!!!!! oh no!!!

sebelah kakiku bersandal, sebelah lagi berselipar jepun.....waaaa!! rase cm nak nyuruk kt mane2... dlm hati rase nk tergelak pn ade, malu teramat pn ade.. patutla berat sebelah je rase...
pk la nk watpe, patah balik ke ofis ke, nk teruskn je ke surau..
pk punya pk... dh separuh jln dh ni, lagipun kt dpn ofis ade ramai org..malu la den..
terus aku teruskn niat ke sekolah...
dlm ati berdoa... moga2 xde sape2 kt surau...
jln hampir smpai surau... ada la selisih bebudak balik sekolah...
doa dlm ati... jgn la dorg tgk kaki aku..
smpai kt sekolah...
fuhh..lega, xde sape dlm surau... terus laju2 bukak kasut tak pandang belakang...
solat n terus balik cpt2....

p/s: pengalaman yg memalukan btol...heheeee~~~~~~



2 comments:

ita said...

hehehe apa lah tak perasan kew...masa pakai tuh???

aliesha kirana said...

haha...xsedar...selipar tu pkai dlm ofis..tp sandal ade bwh meja jugak..ske bukak kasut mase dok kt meja...ble nk kluar, kalut, tersauk salah kasut..haha..begitulah adanya~~

Related Posts with Thumbnails