~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, June 10, 2010

Kerna Patin Ku Korbankan....

Salam...
td sewaktu rehat, niat di hati nak mkn bihun sup jer.. sbb i on diet..ekekeek... padahal xde la diet sgt..
tp melintas je depan meja lauk-pauk tu.. then ternampak sesuatu yg menarik perhatianku..
eh apakah itu?
mungkinkah? mungkinkah? xmungkin..xpenah pn aku tgk dorg masak mende alah tu kt restoren ni slme ni..
tnye la akak jual tu..
"Kak, ni ikan ape?"
die pun xtau.. then tnye la tukang masak yg masak lauk-pauk tu..
dr jauh tukang masak menjerit..
"Ikan Patin!!"
wah!!!! cedapnyer.. terus terliur nk mkn nasi ngan ikan patin.. musnahlah diet cik lela~~ haish...


aku mula ske mkn ikan patin mase bljr kt terengganu.. sblm ni mmg aku xpnh rase ikan patin ni.. kwn2 aku yg mmg berasal dr pantai timur, mmg ske mkn.. so aku pn try la mkn, first time aku mkn kt kafe fakulti.. nikmatnye mmg terasa.. hehe... then hari2 rase nk mkn.. kdg2 ade gak aku ckp dlm ati, sblm pegi kafe.. xmo la amik ikan patin hari ni..bosan..mkn mende lain la pulak.. then ble pegi kafe, aiyark... aroma ikan patin begitu menusuk... xsanggup aku menolak ikan patin itu.. so end up hari2 aku mkn ikan patin... hahahaaa...

kak aku yg first time rase ikan patin mase hari grad aku pn terus jatuh hati gak kt ikan patin ..hehe.. skrg dh balik ke penang, jrg dpt mkn, tp sejak 2 menjak ni dh byk ikan patin jual kt supermarket..hehe.. kak aku la yg sllu carikan ikan patin.. tp sbb die bru lepas pntg, so dh lama sbnrnye aku xmkn ikan patin... jd pluang utk mkn ikan patin td xdpt aku lepaskn..haha..

rugila sape2 yg xske ikan darat @ ikan air tawar ni..huhu.. mmg best... hak hak.. ikan keli pn aku ske.. sodap weih!!

4 comments:

hans said...

owh
ikan haruan sedap

Aliesha Kirana said...

hehe... ikan haruan sllu pompuan tgh pntg yg mkn..hans pn mkn gak ek..hehe..

nabilah_2908 said...

owh...ikan patin masak tempoyak...terliur sy pagi2 ni...huhuhu...kt melaka susah nak dapat.. (^_^)

Aliesha Kirana said...

nabilah beli la kt supermarket pastu masak sendiri ikan tu.. rase ade je kt tesco ek..econsave ke..eheh

Related Posts with Thumbnails