~~Pembaca Yang Setia~~

Friday, June 18, 2010

~Ulat Sushi Yang Mengsushikan Sushi~

Salam..
errrr... geli nk letak entry ni... tapi sbb menarik... kuletakkan juger.. hehe.. ni AK jumpa mase googling utk cari gmbr ulat tempoh hari... mesti ramai dh tahu citer ni kan? heheeh... xpe la.. AK xtau lg.. AK nk letak gak.. haha..


wah...sedapnye rase~

mesti ade yg ske makan sushi kan? AK pn xterkecuali, kalu pegi supermarket, mesti cari sushi, rase cmbest... hehe.. tp ble bace cerita ni.. geli la pulak.. aiyooo...

Ini akibat makan sushi & sashimi (ikan mentah, kurita mentah,udang mentah, dsb).
Nama org ini Shota Fujiwara dari jepun, umur 80 thn, telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoric-nya sejak tahun itu. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktor yang merawatnye menemui sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.

Jadi, BERHATI-HATILAH MEMAKAN SUSHI & SASHIMI !!! Ulat seperti yang didapati pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal dari parasit yang selalunye didapati pada tubuh ikan mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan dgn melalui proses pemasakan dgn panas yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu).

dlm kulit kepala beliau~

sarang ulat!!!


kredit kepada: Terkini Bersama
 
erk... dh mkn sarapan blom ni? kalu dh mkn xpelah tp jgn muntah lak... yg blum tu.. hehe... ada selera lg ke? heheeh... hmmm... AK penah dgr yg Wasabi tu gunanya utk bunuh ulat parasit tu... pesanan AK, kalu la teringin nak makan gak sushi, sila mkn bersama wasabi hehe.. tp jgn mkn byk2... nnti jd cm AK, smpai berlinang air mata... rase mkn wasabi byk2 tu, cm kepala nk meletup.. sumpah xtipu... try la kalu xpenh mkn wasabi byk2... hehe...

sumpah xbest mkn byk2!

AK pernah termakan byk sgt wasabi.. konon2 riak la ngan adik2, konon pndai makan sushi dgn wasabi.. skli haaaaaaaaaaa..... berhambur air mata AK... hahahahaha... oh sudah..jgn gelakkan AK lg... AK kene cari kekuatan sblm leh telan balik sushi.. heeh~~

7 comments:

Muaturun MP3 Percuma said...

OOOO....nie ka keja hang...jgn plak x kenai aku yer,xkenai siap hang,ulat sushi aku bagi hang makan....mohd anis...weii...mana bley suruh orang klik nuffnang hang...bukan apa...takut langgar TOS nuffnang...tkt dia ban akaun hang...google adsense x kasi pengguna dia wat cmnie...takut nuffnang pown akan ikut cm google gak...pesanan sorang member...

jie said...

ya.. inilah maklumat yg ak baca ari tu n smalam... hm... wasabi ada unsur antifungal atau m'hlg pembiakan bnda2 alah kat atas td..
n serius gmbr tu sgt menggelikann... nk termunth tgk.. hahahha tq..

Muaturun MP3 Percuma said...

Hang just buang perkataan SILALAH KLIK TUE...

rammyd said...

euwww.. geli jer.. nsb baik bukan kipas susah mati sushi. heh.



oh mama saya mahu kawen!

cik panadol said...

yuck!!! geli geleman tgk gmbr tu...nasib baik aku tak makan sushi....

aliesha kirana said...

MP3: sapekah di atas itu? adakah kwnku? herm..ye..dh buang la.. ramai je tulis cmtu... AK ikut je la..hahaha...

jie: ur welcome...hehe

rammyd: mau kwen juger..hehe

cik panadol: sori rosakkn selera anda hr ni..hehe

AiZ said...

euwww... mata sakit.. jap

Related Posts with Thumbnails