~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, August 19, 2010

Kisah Duka Saat Berbuka~

Salam semua,
maaf hari ni AK xmmpu blogging awal sbb byk sgt keje.. lagipun bos ada di ofis, xmanis kiranya kalu die tgk AK dok blogging kn... hahahaaa~

ini cerita bukak puasa semalam... bukan cerita tentang makanannya iaitu rendang kerang, sayur taugeh goreng, bersama ikan merah goreng... tetapi ini kisah airnya... laici ais dan susu HL ais.. hahaha...


dan cerita ini ada sangkut paut dengan serangga ini lagi.... 



Semalam sedang bersiap sedia nak berbuka, AK ditugaskan menyediakan air... bkn bancuh pun, tuang saja dari kotaknya hahahahah... mane laa xbeli air tu, dah adik AK yg bongsu tu, pukul 2.30 sudah telefon AK di ofis mintak dibelikan susu HL... AK pulak tgk2 air laici teringin pula di situ.. eheheeh~

then ble saat berbuka hampir tiba, AK pn dgn sopan santunnya haha.. menuangkan air tu dlm gelas.. tgh nak tuang air laici, AK terperasan satu makhluk dlm jag tu.. AK pn jengok la dlm tu...

CHARLIE!!!!!! binatang berbontot mcm kala jengking itu muncul lg... kali ni dlm jag pulak.. adeh! AK pn cuba la nk kluarkan dia.. sbb die blm jatuh dlm air.. cuba punya cuba.. xboleh sbb xtau cara, nak pegang terus kang terbakar tngn AK.. adeh..
pastu AK yg menggelabah soh la mak AK buangkn.. mase tgh pass kn jug tu kt mak AK makhluk comel tu.... dah jatuh dlm air laici yg blm baru segelas dituang! (-_-)

terus AK lari ke sinki dan buang air tu smpai tahap yg AK yakin dh boleh minum... hahahahaha!

bahaya betul... maghrib itu kami berbuka dengan air yg dicemari charlie..... adeh! nak buang semua sayang... minum la tnpa was2...

AK ckp kt family AK, tawakal jela... smbil baca bismillah dan hembus2 air itu.. sob sob~~ minum2 pastu minum susu pastu minum air masak pulak smpai kembung perut supaya kalau ada bisa charlie tu yg masuk dlm badan dh jadi tawar... heheh..bijak x AK.. haha!

hoho.. hrp xjadi pe2.. perut AK pn ok je ni.. heheheehe~ owh kalu jadi apa2 pada AK nnti dtg jengok AK kt spital ek.. (T_T) ...

2 comments:

nabilah_2908 said...

hehehe...noty betul si charlie tu..kt rumah jiran2 AK...si charlie ni ada tak..?

if ada juga...better pi panggil pest control...bahaya...


jom ke APA KATA HATI pulak,
OH SCARY..!!!

aliesha kirana said...

xpasti pulak.. xtanyaa... tu la pasal.. dh byk sgt dh ni.. kalu kumbang biase xpe la.. charlie ni bahaya.. huhuhuhuh~~

Related Posts with Thumbnails