~~Pembaca Yang Setia~~

Tuesday, August 31, 2010

Merdekakah Kita?


Salam semua...
laungan kemerdekaan itu kedengaran 53 tahun yang lalu~

hari ni genaplah 53 tahun negara kita yg tercinta ini mendapat kemerdekaannya, tapi apakah kita sudah benar2 merdeka jiwa dari dijajah anasir luar?

AK menaip entry ni utk menyedarkan diri sendiri dan insan2 disekeliling, betapa pentingnya kita menjaga kemerdekaan ini sebaiknya... walaupun secara lahiriahnya kita sudah merdeka, namun harfiahnya hanya kita yg tahu.. adakah kita masih dibelenggu dan dijajah pemikiran oleh penjajah?

mereka dulu menjajah tanah watan kita, sekarang mereka menjajah minda kita pula... lihat saja berapa ramai yg menghafal lagu Lady Gaga si penyembah syaitan laknatullah berbanding lagu Negaraku, apatah lagi lagu-lagu patriotik...

semalam, saat menyaksikan 1957 Hati Malaya, AK dpt rasakan betapa peritnya utk kemerdekaan ini dicapai, namun setelah dicapai, hakikatnya kita masih dijajah.

adakah anda menganggap ini hanya bendera @ perkara yg perlu kita megahkan?
AK tidak pasti bagaimana masa depan nnti, tp AK sgt khuatir andai ciri2 seorang warga Malaysia yang teguh berpegang pada rukun negara telah pupus.. apakah generasi mendatang akan semakin cintakan negara @ luntur jati dirinya?

apakah masa depan nnti, mereka masih kenal erti cintakan negara?
Oh, risau juga ble memikirkan masa depan yg masih samar, namun sama2 lah kita doakan moga masa depan kita dipenuhi dengan warga yg cintakan negara dan sanggup berbakti demi nusa.. InsyaAllah..amin..

entry  ini AK tulis lahir dari hati ini dengan mengharapkan semua warga Malaysia menghargai kemerdekaan ini dan tidak sewenang-wenangnya menggadai maruah negara...

aku cinta kamu!

sesekali buat entry kesedaran pulak.. Selamat Hari Merdeka wahai Negaraku Yang Tercinta!!! AK syg Malaysia!

2 comments:

Mrs. Q! said...

smlm baru dgr dak kecik nyanyi lgu lady gaga
kemain lagik
nk ku sekolahkan aje
seb bek la xnmpk btg idug dak tu

ardinihumaira said...

dni juga cintakan Malaysia! :D

Related Posts with Thumbnails