~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, December 16, 2010

Dejavu Duuu Spell!!!

Salam!


pernah tak alami dejavu? heehheeh~

Apa itu Dejavu?
Profesor Hans Holzer dalam bukunya bertajuk “Han’s Holzer The Supernatural – Explaining The Unexplained” ada menceritakan tentang konsep Deja Vu (bahasa Perancis – dalam bahasa Melayu bermaksud “pernah dilihat”). Katanya ahli sains memberikan penjelasan bahawa Deja Vu berlaku oleh kerana kelewatan otak memproses maklumat visual yang diterima. Kelewatan ini memberikan gambaran seolah-olah suasana yang berlaku kepada penerima pernah berlaku sebelum ini.
 sumber : DI SINI

AK selalu jugak alami dejavu, perasaan ble alami dejavu tu macam..

"Eh kenapa rasa macam pernah jadi ni?"

semalam pun AK alami lagi.. masa tgh cakap dgn kawan, AK rase AK pernah cakap psl mende ni sblm ni, tapi tatau ble..

terus otak dok fikir, ble la jadi mende ni.. dalam mimpi ke?

kadang2 bila jadi berderau jugak darah. sebab macam menakutkan je perasaan bila kita rasa kita dah buat perkara ni sebelum ni. seram kan?

hahahaah.. tapi perkara ni lumrah, semua orang pernah jadi kan?


3 comments:

nabilah_2908 said...

biasa juga berlaku pada sy..sebelum perkara tu berlaku..sy akan bermimpi dulu...huhu...tp tidak la dlm semua perkara.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SERIBU KALI CINTA

Amirrah Zawani said...

pernah juga.. bila buat something, kadang2 rasa mcm eyh macam pernah berlaku la.. hee :D

PinQib said...

dejavu tu salah satu keindahan Allah bg.. hehe


How much do u LOVE me? | First Two Wheels Moment | Direview oleh blogger OTAI. Wootwoot!

Related Posts with Thumbnails