~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, March 17, 2011

Pentingnya Niat!

Assalammualaikum semua!

niat memang penting. dalam apa-apa pun niat itu penting. tapi ingat, niat tak pernah menghalalkan cara, kita yang halalkan perbuatan kita supaya kita tak rasa bersalah. wah! dah menaip mcm ahli motibasi dh ni. haish! (-_-")

Sekadar gmbr hiasan ^.^

AK nak cerita sikit pentingnya niat ni. errr tapi bukan nak ujub atau takbur, tapi mari menganggap ini sebgai muhasabah diri, betapa agungnya kekuasaan Allah.

dulu masa zaman matrik, pernah seorang dorm mate AK, tertinggal kunci lokernya dalam loker yg dah dikunci. pergh ayat bersimpang siur. maka jadinya, dia tak boleh nak bukak loker. mulalah datang segala semangatnya sampai ketuk-ketuk kemek-kemek abis lokernya masa tu, punyalah dia cuba nak bukak loker tu semula.

entah semangat apa dtg kat AK, tapi masa tu, AK teringin sangat nak tolong. AK cuba pusing-pusing klip kertas, main hentam sajalah. lepas tu AK pun godek-godek la mangga tu. 

"Tik!" mangga terbukak jap je pas AK godek. Alhamdulillah. menjerit kawan AK kegembiraan. AK pun terkejut dan terkedu. mungkin sebab dah niat nak tolong maka Allah permudahkan.

pastu saja nak cuba2 kt mangga sendiri. konon2 rasa dh teror la, terus cm berlakon jadik pencuri la kt mangga loker sendirik kan. hampeh xleh bukak. T.T

so itulah penangan niat. faham x?

pastu kan, hari ni pulak, kecoh satu ofis dok mencari satu fail ni. abis satu ofis digeledah. semua pulun mncari sebab dah kena marah dengan bos.

AK yg dok tercongok dari tadi, pegi la tempat dorang mencari tu, ingat nak tolong. pastu hati terdetik sangat nak belek-belek susunan fail kt satu tempat tu.

baru belek 2-3 fail dah jumpa fail yg dicari! semua org pelik sebab dah ulang tengok byk kali kat situ. tapi tak jumpa. hohohho. inilah kekuasaan Allah kan, bila kita dh niat nak tolong, InsyaAllah Allah akan permudahkan dan bukak hijab yg terlindung.

6 comments:

nabilah_2908 said...

kalau niat kita betul..pasti Allah akan mudahkan urusan kita.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SELALU KEKERINGAN IDEA ??

Prince Halilintar said...

kalau niat kite baik i'Allah baik juga jalan yg Allah tunjukkan pada kite kan AK..

Rin_Aff said...

niat yg baik dtg dr hati yg suci...

ardinihumaira said...

:) nita yang baik biasanya akan dibantu Allah

Rina Rossoneri said...

yaaaaaaa....

kita nak tanya nih, kenapa letak gambar bf kita...haha

PinQib said...

the chosen one

Related Posts with Thumbnails