~~Pembaca Yang Setia~~

Friday, March 25, 2011

Segmen Sentap Hati AK Nak!

Assalammualaikum semua!

entry di bawah memerlukan pembaca menyelami jiwa seorang AKU supaya pembaca dapat memahami perasaannya.

ok. entry sentap hati AK sudah mai!

 AK suka citer ni. sgt berkaitan dgn idup AK..sobss
------------------------------------------------------
scene 1 :

di sebuah pejabat
Aku : wah sedapnye makanan tu...
Dia : hah! badan dah macam guni tepung, nak jadi macam guni beras pulak ke?
Aku : Jangan sampai aku letak kau dalam guni tepung tu, buang kau dari atas Jambatan Pulau Pinang!

sentap!
--------------------------------------------------
scene 2 :

di sebuah ofis
Aku : Dah lama xmakan nasi kandar... bertahun gak la..
Dia : Kenapa?
Aku : Puasa.
Dia : puasa bertahun-tahun pun badan macam ni lagi. (sambil ketawa tak hengat)
Aku : kurang asam! aku puasa nasi kandar laaaa! ngek!
----------------------------------------------
scene 3 :

di sebuah kedai makan
Dia : char kuew teow besar satu, kecik satu.

sambil meletakkan char kuew tiow besar di hadapan Aku dan yang kecik di hadapan Sahabat Aku.

Aku : ciskek btol. mentang2 aku badan besar, otomatik die letak yg besar kt depan aku, padahal aku mintak yg kecik!


---------------------------------------

gmbr hiasan. td cari gmbr 200 Pounds Beauty. ensem la pulak gmbr beliau. lalaala

ok adik2, bgitulah kehidupan yg perlu dilalui seorang Aku yang berbadan besar. bila badan besar je mesti org pndg serong. mesti nak kena kaitkan dengan makanan padahal kdg2 yg badan besar itu makan lebih skit dr yg badan kecik.

tak boleh sebut psl makanan lansung, mesti kena bahan. jadi haruskah si Aku lansung tak perlu sebut soal makanan? fikirkanlah dunia.

p/s : ini baru sedikit je yg diceritakan. kalau diceritakan semua penghinaan, sampai kiamat tak habis cerita. T.T

7 comments:

nabilah_2908 said...

alahai....

sy sngt memahami apa yg AK rasa...

mereka ckp ikut sedap mulut jer kan..tnpa fikirkan perasaan org...tnpa fikirkan sensitiviti org... :(

jom ke APA KATA HATI pulak ;
RAISYA IMAAN TIHANEE

mariah_smile said...

AK perlu kuatkan hati... pikir positif...

Prince Halilintar said...

kwn2 prince pun ramai gak yg badan besar tapi kami xpernah la nk ckp ikut sedap ati je..masing2 jaga persaan kawan..barulah kawan namanya kan..

Dilla Ady said...

hmmm...slalu sgt da dilla nih pun kena hina pasal badan ni AK..ni baru besau sket jek, kalu dilla ni besau byk...tak tau la camne hinanye di pandangan org lain..

sedih kan?

takpela, yg penting kite bahagia menjadi diri kite kan?

FaTin.FiRDaUs said...

besar xpe.. jnji comel..:)

Rina Rossoneri said...

hmmm yg kita tgk lah, kwn2 lelaki yg mulut celupar tak ada hati perut yg suka kutuk2 ckp cam tuh..kwn kita slalu kena...seb bek kwn kita tu hati keras,pandai jawab balik..
kita plg menyampah kalo dia boleh kutuk kita, tapi kita xboleh kutuk dia, rasa nak tendang masuk gol je.

NoRMa aZurA iSMaiL said...

banyak kan bersabar ek..xpe, kiter makan, duit kiter, bukan duit diorang... :)

Related Posts with Thumbnails