~~Pembaca Yang Setia~~

Tuesday, January 18, 2011

Day 13 – Your views on drugs and alcohol

Assalammualaikum semua!

perasan tak? hahaha.. banner tu AK dah kecikkan, malu la letak muka besar gabak, biar je dia sekadar di pinggiran. chewah! ok tak banner ni kecik skit? ok kn? AK ske..hahaha..

ok bukan nak cerita pasal banner. hamboih soalan ni agak tidak boleh belah la. begitu serius sekali. kn? heheheeh...

jawapan AK mudah je.. SAY NO TO DRUGS AND ALCOHOL!


heheheheh.. dadah memang sudah terbukti merosakkan manusia kn. penagih tegar selalunya dianggap sampah masyarakat dan dipandang jijik. tapi beri jugak peluang untuk mereka berubah. sebab bila mereka dah mula cuba hisap dadah, nak pulih kembali memang susah. sebab tu sila bagi ruang dan peluang utk mereka berubah. bukan makin mengejek dorang.

kesan dadah ni bukannya takat boleh dijangkiti virus AIDS, tapi jugak boleh menggalakkan jenayah. sebabnya bila penagih dah takde duit, tapi dh gian sgt, alternatif dorg ialah mencuri. tulah timbulnya kes ragut, pecah rumah dsbnya.. wah2 dh mcm pidato dh ni...

pastu alkohol pulak kn memang dah diharamkan dalam islam. tpi kalau tak ditegah pun memang mende ni bawak mudarat sebab tu Islam larang. tp orang zaman skrg dah tak peduli soal halal haram ni kan? mcm dah jadi makanan harian dorang. semoga kita smua terhindar dari dosa ini.

p/s : tak suka orang merokok jugak. how? heheeh.. psssst, merokok tu dah jatuh haram kn. so cpt2 la berenti eh..hheheeheh~

3 comments:

nabilah_2908 said...

biasanya apa yg ditegah tu la yg org suka buat..tul tak..? :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MAGGI GORENG

ardinihumaira said...

mencikkk! menciikkkk! tak suke dadah.. suka dadih :D

PinQib said...

hehe
also say no to drug and smokinggg :)


nak jogging arr
cheh tetibe rasa nak sihatkan badan.. hehehe

PS|Seriously, I want to…|

Related Posts with Thumbnails