~~Pembaca Yang Setia~~

Wednesday, October 27, 2010

Keranamu Pelocok!

Salam semua!!!

selamat hari Rabu.. heheeh... kenal tak apa itu pelocok? alaaa, yang kite guna pada lubang paip yang tersumbat, lubang jamban pun boleh.. hahaha..


nak di jadikan cerita, semalam paip yang keluar air dalam toilet AK tersumbat, pastu kat rumah tak ada pelocok..... sebab mak AK dh buang sebab tangkai die dah patah.. ok fine.. pastu kan... adik2 AK gatal pergi mandi jugak tak kire hapa tak reti nak buang air yang bertakung... ok fine... keranamu pelocok, yang tiada di rumahku saat itu, banjir toilet tu smpai masuk dapur.. ok fine.. 

pagi2 mak AK dh bising air penuh.. AK bgun la sebelum waktunya semalam.. sllu AK bgun kol 6.30 tp sbbkn semalam, AK bgun 5.50 pagi, ok fine... tlg tgkkan mende alah tu, tapi xberjaya nyahsumbat paip tu.. haha... pastu AK pun nyahbanjirkan keadaan dengan angkut air tu tuang dlm lubang jamban.. pergh..exercise pagi2 sampai berpeluh-peluh.. hehe..

pastu balik keje mak AK pesan soh beli pelocok tu kt pasaraya.. what!!! agak malu rasanya nak beli mende alah tu.. tp keadaan dh genting, terpaksa pegi jugak..

cari2, jumpa terus ke kaunter, letak2 atas kaunter dah nampak beberapa org munyet gelak.. arrghhh.. rase nak sumbat je mulut dorang ngan pelocok tu... keranamu pelocok, aku mendapat malu.. (-_-')

bayar2 terus sumbat dlm beg, mujur ade beg yg besar gedabak.. haha! dh le hari ni xde plastik, kalu xde beg besar, mampus AK usung mende tu ke hulur ke hilir.. hahah...

pastu smpai umah korang tau x? air dh naik tahan buku lali.. rasa macam mengalami perasaan banjir.. wah2.. heheheh... banjir di tingkat 3.. hahaha...

pastu 5 saat kocok2 kt lubang tu, terussss air turun.. perghh.. tanpamu pelocok, hidupku gelap gulita.. mak AK ckp dr tadi xmasuk toilet, tggu AK... fuhh, mujur AK balik cepat, mula2 ade gak niat nak merayap jap..mujur2.. kalu tak semua org merana.. hahahah~

oh, keranamu pelocok!!

4 comments:

ardinihumaira said...

babap ke mereka tu AK ;p

nabilah_2908 said...

hehehehe...

kira AK berjasa la pada family...tnpa pelocok itu....leh jadi water wold la rumah AK..hehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CHINTA

aliesha kirana said...

dni : mmg rase nk babap, guna air cm xmandi setahun pastu xreti nk buang air tu dlm jamban dh tau air tersumbat..huhu..

nabilah : hahaah...ya2..berjasa..ekekeeke

Anna Boleyn said...

hehe pelocok yang berjasa... :)

Related Posts with Thumbnails