~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, November 18, 2010

Cerita Hari Raya AidilAdha

Salam semua!

fuhh, hari kedua raya dah kena kerja.. huhu.. nasib badan.. xpuas lagi makan daging ni.. hahha.. erk padahal dah xlarat makan dah ni.. kat umah berlambak lagi daging.. mak pun dah susun menu nak abiskan stok daging.. tehee~
kalu lembu ni wat korban, kenyang la sekampung..hehe

Sarapan dengan ketupat dan gulai ayam, pastu lepas solat sunat AidilAdha berlansunglah acara korban.. hehe.. penuh satu kampung, eh satu taman menyaksikan tumbangnya 3 ekor lembu. huhu.. AK tak turun tengok.. takut sedih dan kesian, kang tak pasal-pasal xleh makan daging beliau.. tehee

tapi ble dh kene sembelih sekor, AK turun la kejap ushar2.. huhu... pastu kan, tuan empunya lembu yang bela lembu tu pulak buat sedih2..

"Tak boleh makan daging ni. dok teringat kat dia lagi.. yang tu Awang, Yang tu bla bla... anak ikat die tadi pun nangis2.."
erk... why makcik, why u cerita depan2 AK.. oh no.. larikk!!! terus AK lari naik atas.. tak sanggup dengar cerita sedih.. xmo kesian.. kang tak leh makan.. hahah..

tengah hari tu mak AK masak sup tulang, hahaha... sedap wooh! pastu kan, petang ade pulak jamuan raya, makan la nasi mnyak dengan lauk daging masak merah...

sup tulang!
pastu malam ade pulak jamuan lain.. makan nasi dengan daging masak hitam n daging rebus cicah air asam.. owh mmg la sedap, tapi perut AK rase cm nak meletoppp!! ahahaha..

Salam AidilAdha semua!

p/s : arini mak nak wat nasi daging.. nyum nyum!

7 comments:

ardinihumaira said...

sedapnya Ak...
dni duk gigih nak masak spaghetti ni :p

Prince Halilintar said...

klu korban lembu camtu..2,3 kampung pun cukup tu..heehee

sedap dpt makan sup stulang dan dgg msak hitam, semalam prince duk rumah sorg2 makan ns + telur je..kedai sume tutup..waaaa:(

nabilah_2908 said...

hari yg penuh dgn daging kan..hehhee...

hari ni perut mula meragam sbb makan macam2.... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AIDILADHA 1431H - PART 1

E.d.Y said...

sedapnya

selamat hari raya AIDILADHA...:)

AiDa AzRyN said...

Lawo la lembu tu~ >_<

~ fiza said...

waaah semua daging hehe

sdpnya mknan...macam2 hehe ni dlm peti ada dua bungkus daging, bg mak ella tlg mskla blh hehe pastu fizah dtg mkn hehe

Zaidah said...

mana tak melotop...asyik makan aje...hehehe

Related Posts with Thumbnails