~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, April 8, 2010

Jangan Berburuk Sangka Ya!! (pesanan utk dr sendri yg sllu lupa)

Salam,
eheheeh.... saja mahu berkongsi sesuatu yg seswai kita jdkn pengajaran...huhu...lebih2 lg bg aku...ehehe... ok, 4 ur info, aku sllu lunch di sebuah kedai makan, berdekatan dengan tempat kerja aku...
nk dijadikan cerita...satu ari, aku pesanla air sirap limau, then tunggu punya tunggu air sirap yg smpai.. aku jenguk gk kot2 la limau tu sembunyi kt dlm gelas tu, tp mmg xde..sedut2..hmmm...sah air sirap jer.... tp aku diamkan je, tp kene byr hrga air sirap limau lak, sbb org yg tlg amik order mmg tau aku order sirap limau, tp die xtau abg yg bancuh air tu silap bg aku sirap jer... aku pn diam jela...n byr hrga tu...
then next day,aku pesan la sirap limau lagi, sbb frust xdpt minum smlm... tunggu punya tunggu, dia hntr air limau ais, aku mntak la tukar, then sampai2 air kedua ni, erk...sirap lagik!!! aku mmg frust gak...dlm ati geram gak...tp aku diamkn jer... n minum air tu + byr hrga sirap limau...hmm...mmg geram..tp aku diam jerrr...
then, td kebenaran terbentang dpn mata aku... mase aku sedang menunggu makanan tiba, makcik yg keje kt kedai tu dtg la bersembang dgn aku.. dia ckp abg tu sllu lupa, kena pesan masa tu jugak... tak boleh ingat 2-3 mende skli dlm otak die... sbbnya.............. die pernah KEMALANGAN TERUK dulu, smpai kene BEDAH OTAK, so die ade problem skit nk mengingat... makcik tu ckp sbb tu dia akan sllu pakai topi, sbb ada bekas jahitan kt kepala dia n xtumbuh rambut..
erk... aku rase bersalah sgt, berdosanya aku kerana berburuk sangka pada org... tnpa mengetahui keadaan insan itu...mmg aku dipagut rasa bersalah~~
maafkan aku abang pembancuh air... aku dh xkisah dh kalu abg silap bwk air yg aku pesan, aku akn minum dgn rela hati n byr hrga lain... xpa...aku xkisah...sob..sob....
sirap limau...
limau ais

sirap....

erk, jumpa mase googling...teringinnyaaa~~~

3 comments:

Unknown said...

adeh..
habes tuh...

u minum semua air yang kena bg 2 eh??
huhuh

dyanamastor said...

huhuhu..sgt betul...n citer ella ni sgtttt menyedarkan huhu..kdg2, kita terus judge orang, tnpa tau latar blkg hidup dia huhuhu...dyana pon kdg2 terrrbuat..tp akan ingt, sbb dr sndri pon kdg2 ada sikap yg tercetus dr sejarah silam :)
sama2 kita lebih mnjaga ht untuk bersangka baik~~ (^_^)

Aliesha Kirana said...

adreynieelisya...erk..susahnye nk eja...ahahah... yes...i minum gak air tu...sbb i mls nk soh tukar byk2 kali...ehehehe...
dyana...yes...btol2..mmg insaf laa...ehehe...skrg dh xkisah, abg tu tersilap air pun wat senyap je la...kecian kt dia...ehehe...kita kene bersangka baik...btol3x...ehehe.. (^.^)

Related Posts with Thumbnails