~~Pembaca Yang Setia~~

Wednesday, April 14, 2010

~Aku Belum Terima Nikahnya~

hehe...knape hari ni rase mood cm jiwang2 platipus skit yer...haha... rasa bahagia tgk kwn2 dh kwen, tp sedey pn ade jugak sbb dri sndiri belum kwen... umo ku xde la tua lgi kn? kan? baru 24 tahun, tu pn blm btol 24 tahun lg...hehehe... aku rase mmg masih muda pn nk pk psl kwen, tp ble kwn2 rmai yg berlumba2 utk berkwen, rase cm erk...rase cm... aku dh ketinggalan zaman ke... pastu mula la muka cm cengcorot, pk balik, nape la aku xlaku2...ahahaahah...
hmm...tapi aku percaya jodoh setiap insan Allah telah tetapkan, cuma masa yang menentukan utk aku dan yang lain2 yg masih blum berpunya tu..hehe... yg dh berpunya pn, blm tentu itu jodoh korang kan...hehe... tp mmg la hrp sgt jodoh tu dengan si dia... tp kdg2 aku pk gak...cmne kalu aku ni btol2 xde jodoh ngan sesape... then mulalah aku meraban ayat pasrah...hehe... mmg aku pk, kalu aku xde jodoh ngan sesapa pn aku dh redha... penah aku ckp kt kak aku... "ad Auni (my niece) pun dh cukup la.xkwen pn dh xkisah.." , kak aku pn mula la marah.. die ckp kata2 aku tu bley jd doa... seriously, aku mmg xde niat nk doakn yg buruk2 utk dr aku pn... cuma aku rase aku kene pasrahkn dri dr skrg spya ble tahap dh terlambat, aku xde la rase frust sgt... huhu...bley ke cmni ek?haha...
aku ni bkn la kemaruk nk kwen sgt2 pn...cuma honestly sejak dr kecil smpai besar, aku xpnh rase ade org yg skekan aku...sume org terutamanya golongan lelaki cuma bley anggap aku ni kwn... mmg la aku xcantik... badan besar... i know..i know... tp aku pn manusia gak.. mmg serba kekurangan... sbbkn insan2 cmni la yg kdg2 wat my self-esteem dh tahap maut... low giler... aku rase aku ni cm xwujud... hmm... ya aku tau xsume cmtu...tp ramai la cmtu...
but skrg aku dh sedar...aku sedang berusaha meningkatkn keyakinan aku... aku xkisah xpernah rasa dicintai  sbb aku tau family aku sayangkan aku, Allah sayangkan aku... sebagai hmbaNya biarlah aku berserah semuanya padaNya.. ya aku tau, mesti ada persoalkn, kene lah usaha utk dptkn sesuatu, cthnya jdohla kn.. ya kene usaha... usaha aku cuma satu.. mengadu, berdoa dan berharap pada Penciptaku..cukuplah...dia lebih Maha Mengerti perasaan hatiku~~
di kesempatan ini aku nk ucapkan kepada semua kwn2ku yg telah berkahwin...semoga kekal hingga ke syurga n dapat baby ramai2..eheheh... dan buat kwn2 yang bakal berkahwin, selamat pengantin baru... selamat melayari alam rumahtangga~~~~~
"Ya Allah, moga hati-hati kami telah Engkau tetapkan jodoh yang terbaik buat kami, moga jodoh2 kami berkekalan hingga ke syurga supaya kami dapat menikmati manisnya syurgaMu itu bersama insan yang kami cintai... semoga pasangan hidup kami adalah insan2 yang akan membawa kami ke jalan yang diredhaiMu, membawa kami jauh dari nerakaMu dan dekat pada syurgaMu, dan merasai nikmatnya cinta itu kerana kecintaan kami padaMu...amin ya rabbal a'lamin~~"
dedicated to all my married frenz... izinkan sy exposedkn diri kalian n pasangan di sini ya... hehe~~kepada yg tak disiarkn, maaf ye...sempat cari gmbr2 ni jer...ehehe~~


walimah Fizah n her hubby~


walimah kak iza n abg sygnyer~~


nurul n hubby~


che wan n hubby~


mira n hubby~


ni pulak young mummy with baby....heheeh..



puan noor bersama khadijah yg comel!!

zihan n babynyer...kawai!!!


ely n babynyer...comeyyyy!!


makngah n auni...erk...ada jugak...ahahaah

3 comments:

~ Hariza ~ said...

salam..

ella syg..
persoalan jodoh selalu jd mainan fikiran mana2 individu..akak dulu pun sama..selalu jugak terfikir yg bukan2..sbb masa tu, tiada manisnya dalam perhubungan akak dgn mana2 lelaki..sakit kan?

tp skrg alhmdulillah..akak jumpa nur yg akak nntikan selama ni..semuanya di luar jangkaan..wpun di usia 26 (skrg dah umur 27)..sabar dik, baru 24 thn kan? :)

masa akak umur 24 dulu pun, akak alami jugak mcm ella rasa skrg ni..kwn2 diploma, ramai sgt yg kawen..masa tu, akak lagi la rasa useless..sbb diaorg smua dah keje, tp akak duk main lari2 lg dlm bilik kuliah..klu org tanya bab kawen, tpksa pekakkan telinga..senyum je la..utk lupakan smua tu, akak alihkan pandangan akak pd kwn2 yg still single..akak nmpak diaorg relax je..so,akak belaja relax mcm diaorg..

jgn risau k..di luh-mahfuz, segala2nya telah tertulis utk kita..samada manis @ pahit..

satu hari nnti..pasti ella akan tersenyum bila dah tiba masa "AKU TERIMA NIKAHNYA".. :) masa tu ella akan bersyukur sbb ella dah berjaya lalui pengalaman pahit ni dgn jayanya..

aliesha kirana said...

isk...isk...terharu dgn nasihat akak...insyaAllah ella mkn tenang hadapi sume ni... xde rase nk kwen sgt...cuma kdg2je perasaan ingin dicintai tu muncul hehehe... thanks ye kak... insyaAllah moga ada jodoh utk ella... n ella dpt dgr seseorang ucapkn "Aku terima nikahnya..." utk ella...hehehe

Kamil Hasan said...

wat ever pon jd ade baek buruknyer...semoga bertemu sinar yg dicari..

Related Posts with Thumbnails