~~Pembaca Yang Setia~~

Monday, April 12, 2010

~Girls Day Out~

Wah wah...entry ke 50 aku...nampak sgt aku masih kurang aktif berblog...eheheeh... ok la...stop that nonsense... aku nak crita pasal my girls day out with my frenz....eheheeh...
sabtu lepas aku pegi exam SPA utk kemasukan perkhidmatan awam gred 41, erk...sebijik mcm yg aku tulis kt perkara masa jwb exam...ehehehe...sabtu tu plannye aku nk p wif my mom jer, naik bas, couse my dad keje shift siang...so xley nk hntr...huhu..nasib badan... tp last minute, my old skool fren, my beloved Hajariah ask me to go with her...opps...speakingkah aku?xseswai... mmg langkah kanan la...eheeheh...thanks Haja!!! biase la, km sllu ter'reunion' kt exam2 cmni, so haja leh agak yg aku akan pegi exam yg sama cm die tu...eheeheh...nasib laaa....exam je slalu...dptnye x pun..haha...

ni mase dlm kete, saat menanti feri...

masa hari yg dijnjikan, aku pn tggu haja kt jeti Penang Sentral, around 7.45 haja sampai tp with my misunderstood manner, aku telah penin kt mana kedudukan haja... dia kata dia ada kt jeti lama...tp aku penin, sbb sllu sgt dok kt jeti baru Penang Sentral, smpai aku lupa kt mana jeti lama...haha..tp pastu teringat la balik...ahaha...pas masuk kete haja yg comel tu, km pun bergerak ke tmpt nunggu feri, sambil mkn kuih yg haja bawak...so sweet la haja...eheheeh... then tunggu punya tunggu punya tunggu, feri xtimbul2...around kol 8.30 baru feri dtg... aiyark...kelambatan..aku n haja masing2 mula gelisah walaupun sempat lg bergelak ketawa dan bersembang...haha..
smpai daratan dh kol 9 lebih skit...haha..pe lgi...pecut laa....takut konfius...kmi ikut je kete depan yg nmpk ala-ala cm budak nk amik exam gk...nasib bek btol dorg amik exam..kalu x, sesat ke mana la kami ni..haha...pastu smpai2 terus la lari pecut... dh le dewan dh penuh... last2 aku n haja terpisah, dia smpat cekau satu tmpt kt bwh sedangkan aku terpksa exam kt tingkat atas...naik tangga popular tu... sbbnya tngga tu kt depan2 dewan...setiap kali naik mesti budak2 dwn bwh ni nmpk...haha...glamer den...
aku jwb exam dengan khusyuknya la konon, walaupun rase nk membuang air sgt2 mase tu...haha... erk...malunya citer... tp sebelum exam esei bm tu aku nekad pegi toilet gk sbb xmo konsentrasi aku nk goreng jawab esei terganggu. popularlah aku sbb aku turun ikut tangga tu..haha...
smpai masa rehat, saat tuggu haja, budak kecik itu datang, si Fathan...lama aku xjumpa dia..nasib bek die kenal lg aku yg dh bertambah besar matang ni...hehe...ex skool mate aku sama ngan haja...ehehe... aku sembang la jap ngan die sambil tggu haja... die ckp die nmpk aku mase turun tgga.dia tnya aku xnmpk dia kah...ahahaah...patutkah soklan itu ditnya lagi...sah2 la aku kontrol mase turun..xde mase aku nk teropong kwn2 aku mase aku sndiri diteropong org rmai..maloooooooo...haha..mak kontrol habis la nyah...erk..
pastu aku n haja berkelah nasi lemak jer... sbb nk kejar mase...nk solat lg... pastu terus solat n pegi semula ke dewan...sebab musabab kekalutan ini ialah supaya kami xkalut mase nk jwb exam nnti...dh le pastu exam esei BI...kalu la menggalabah masuk lmbt mase tu..alamatnya blank @ blur lah aku....haha~~~ erk...byk pula pasal exam...dh lari tajuk dh ni...
seusai semua exam...haja ajak pegi secret recipe...die teringin nak makan kek...hehe..then mula2 nk pegi la Gurney, tp xtau jln...pastu ingt nk pegi Queensbay pulak, tp pas masuk jln tu rase cm dh nk smpai jmbtan, terus la naik jmabatan...last2 Seberang Jaya juga yg dituju...Secret Recipe...here we go...
reaching Secret Recipe, aku mula la konfius nak makan pe...mataku tertumpu pada menu kek saja..tp tetiba haja ckp lapar sgt...dh ilang mood nk mkn kek...dia nk mkn menu berat skit... akhirnya dia pilih... Chicken Grilled Black Pepper with skyjuice hehe, aku yg mula2nya nk mkn kek jer, xsanggup lak biar haja mkn sorg2..last2 aku order Chicken Crouton hape ntah..xingat lak namanyer, atas recommend haj yg penah mkn n puji kesedapan makanan tu...eheheh... n ice latte... yg pahit nk mati...nasib bek die sediakan air gula...tu pun aku tuang semua pn cm baru manis2 buah...hehe..


air ku...latte hape ntah... yg pahit..hehe..


ini menu haja...tp with fries...bkn nasi yer...

this is my chicken crotoun... sedap2...thumbs up...tp penuh perut sbb cheese yg disalut dlm tu mmg mengenyangkan...

pastu, balik dr secret recipe...my bestest fren, awin ajak kluar... mmg dr beberapa hr lepas die ajak n aku pn mmg ok je...cuma sbb bru lepas mkn, ade la rase cm xmo mkn berat2 dh..hehe...aku, awin n enie pn kluar pastu...enie drive...niatnya dorg ajak p secret recipe again... aku ckp la dh mkn td, tp dorg soh mkn gk...haha... so niatnye kalu pegi secret recipe, aku ingt nak makan kek jer la...eheh...tp then pusing2 cri seret recipe kt area tu xjumpa...ahaha...last2... char kuew tiow la yg dituju...kt permatang pauh...

inilah char kuew tiow aku...

Kami mkn char kuew tiow pinggan besar yg xbrape besar tp sbb aku dh kenyang td, so mmg xlarat nk habiskn...tp sbb awin blnjer...xsmpai ati nak tolak...hehe...thanks awin!! enie n awin minum teh ais, aku kopi ais... n tmbh lak sate 10 cucuk daging, 10 cucuk ayam...hehe...sakan lak mkn wlaupun perot aku dh kenyang sgt2...hehe...gmbr dlm kamera enie byk, tp enie blm bg...nnti dh ade...aku uploadkn..tp cm dh basi jer nnti kn?hehe...

ni la wajah org yg blnje tu...eheeheh...

balik dr mkn char kuew tiow, area umah aku ade pasar mlm...sempat lg aku jln2 ngan my mom n adik2...last2 tersangkut kt satu beg 'luc*h' ni...haha...nape die ala2 luc*h?sbb die lutsinar hehe......nmpk sgl mende dlm tu haha... ntah la...sbnrnye dh lama aku berkenan jenis2 beg cmni..then mase jln2, aku nmpk beg ni...teringin sgt nak beli...akhirnya beli la jugak sbb dh lama teringin walaupun org ckp beg cmni bhya...nnti org nmpk sume kt dlm..eheehe..xpe2..aku akan hati2...aku xletak mende smbarangan... hehe...nnti ada mase, aku tunjukkan beg tu ek...sgt comel!! hehe...
ok la...itu saje my girls day out sabtu lepas...ahad aku hnya dirumah menjaga my litte loveliest niece...betulkah ayat itu? hehe...kak aku sibuk mengemas rumah barunya so babynya dipertanggungjawabkan padaku, tp sbb baby wat prngai, kak aku bru pegi dlm sejam dh kene pggil balik, soh menyusu, mlm pn aku masih jg baby coz my kakak still kemas umah die... but mlm2 baby behave skit...sbb die ngantuk sgt2..die tido jer...cuma kdg2 ble die terkejut la aku dakap die...tepuk2...eheheeh...comellll!!! i love u baby~~

muka baby yg nak wat prngai...hehe... ternganga tu!!

p/s: such a hectic days for my weekends...but so satisfying~~~(^.^)

No comments:

Related Posts with Thumbnails