~~Pembaca Yang Setia~~

Thursday, April 8, 2010

~Lawak di Pagi Hari~

Salam teman2...
lawak di pagi hari kah tajuk entry kita hr ni? maaf, pembetulan... lawak di petang hari... sebab lawak ni terjadi petang semalam tp pagi ni baru aku nk cerita...haha... dah basi...


~xde motif..skdr nk tunjuk payung~

cerita bermula di sebuah perkampungan, erk...apakah... ingat hikayat panglipurlara kah? ok, ok..serius ya... mcm ni ceritanya, semalam waktu aku sedang berada di kedai makan utk meng'tapau' makanan, hujan telah turun dengan mencurah-curah... naik bas pun hujan turun jugak.. motif apakah ini?
pastu, pada satu perhentian, seorang makcik ingin turun dari bas, dia membawa sebuah payung memandangkan musim hujan skrg... aku pun sama, tp payung aku dh hampir patah...wuwu... seswai la dengan kata pepatah.. 'sediakn payung sebelum hujan'... ok la...aku tgk la makcik tu turun... anda fikir apa yang dia akan buat?

a. berjalan melenggang lemah gemalai sambil jeling kt org2 yg xbawak payung
b. senyum simpul dengan nada mengejek pada org lain sbb xbwk payung sambil berjalan selamba kodok.
c. terkial-kial buka payung dan jalan tanpa pandang org lain
d. lari pecut bersama payungnya.


brr...sejuk rr...

hmm...apakah jawapan korang... eheeh... ok la...mls nk berteka-teki lg...Jawapannya ialah..............
d. Makcik itu telah berlari pecut bersama payungnya walaupun payungnya dalam keadaan terbuka dan melindunginya dari hujan... apakah? aku tersenyum2 dlm bas, nk gelak nnti org ckp aku gila... tp mmg aku rase cm klako, makcik dh ade payung, nape lari lg... bkn basah pun, hujan pun renyai2 jer mase tu... ehehe... hmm..jahat lak aku ni...gelakkn makcik..maaf ya makcik...mungkin dia ada urusan penting kot...mungkinkah? sila berbaik sangka ya cik lela... erk, nape sejak akhir2 ni aku ske panggil dri ku cik Lela?

p/s: kalu korang xrasa klako, lntak la...yg penting aku rase klako...eheeheh~~~

No comments:

Related Posts with Thumbnails