~~Pembaca Yang Setia~~

Monday, April 19, 2010

Aku kn sllu mengusung rindu buatmu... AlFatihah buat Abdillah Murad (Achik SPIN)

Salam...
semalam sedang asyik mengaco Auni di pagi hari... aku terdengar berita dari rancangan Nasi Lemak Kopi O yang Abdillah Murad Md Shaari atau lebih dikenali sebagai Achik-SPIN telah tgglkn kita...
perasaan aku mase tu mmg sgt xpercaya, baru saja aku tgk dlm iklan Jangan Tidur Lagi bahwa tetamu minggu tu ialah achik n nana... rancagan tu akn disiar Rabu ni...




Sekitar majlis pengebumian Allahyarham Abdillah Murad Md Shari di Makam Tuan Haji Said sebelum zohor semalam.

Antara artis yang hadir memberi penghormatan terakhir masa hari pengebumian Allahyarham ialah Hattan, Siti Nordiana atau Nana, Tomok dan Lan Kristal. Achik terbunuh apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Estima yang dinaiki bersama sepupunya, Salihin Md Salleh, 29, terbabas lalu terbakar di KM 14.7, Lebuh Raya Kajang-Seremban (Lekas) dekat sini kira-kira jam 6.15 petang semalam.

aku memang sedih dengar berita ni...smpaikn kak aku tnye...nape aku lebih sedih ble Achik tiada dari mase Arwah Din Beramboi dulu? hmm...sbnrnya...aku akui aku xdelah minat sgt pada Arwah Din Beramboi tp aku hormati perjuangannya dlm dunia hiburan, sedangkn aku mmg minat pada lagu2 arwah Achik bersama kumpulan SPIN mase area 90-an dl... cth lagu yg aku minat ialah Mengusung Rindu, Dekat2 Disayang, pastu satu lg lagu yg aku ske sgt...tp xingat tajuk... mcm ni lagunya..
"kan ku bina singgahsana, di kaki pelangi indah, agar chaya rindu ini megelilingiku..."
suka sgt lagu tu... tp kak aku ckp jgn nynyi sgt lagu arwah...nnti die seksa kt sana... btol gak ckp die...tp ble die pegi..lagi terasa nk menyanyi lagu dia...isk...isk..memang arwah masih muda, baru 27 tahun...tp aku fikir, Allah lebih sayangkan dia... sudah smpai ajalnya...sekurang2nya dia pergi awal, kuranglah dosanya sedangkan kita....semakin tua makin bertambah dosa yg perlu kita pikul... aku juga fikir, dapatlah arwah menemani anaknya yg meninggal dulu..ya Allah...sebaknya dadaku... semalam aku tgk wajah arwah dari Berita tv3, tenang saja wajah arwah, walaupun dia meninggal akibat kemalangan, namun wajahnya seperti tiada sebarang luka, dan sengsara... alhamdulillah ya Allah...
"Ya Allah, tempatkanlah arwah Abdillah Murad bin Badariah Awaluddin bersama orang-orang yang beriman ya Allah... semoga dia tenang bersamaMu di sana...amin...."

p/s: ramai yg meninggal muda skrg ni... ambillah iktibar dan berubah ke arah kebaikan...tanamkn iman di dada... ajal xkenal usia... smoga kita semua tergolong dlm golongan beriman...amin~~~

No comments:

Related Posts with Thumbnails